Siirry sisältöön

LinkedIn-mainonta

LinkedIn on merkittävin ammattilaisille suunnattu sosiaalisen median alusta, jonka vuoksi se on erinomainen väline B2B-markkinointiin. LinkedIn tarjoaa mahdollisuuden tavoittaa monipuolisesti eri alojen asiakasyrityksiä sekä yrityksesi potentiaalisia työnhakijoita. Suomessa LinkedIn-käyttäjiä on noin 1,7 miljoonaa, joten kanavan kautta tavoitat merkittävän osan liike-elämän vaikuttajista.

Miksi LinkedIn-mainonta kannattaa? 

LinkedIn tarjoaa erittäin tarkat kohdentamismahdollisuudet, jotka mahdollistavat tehokkaan ja tarkan mainonnan suunnittelun. Voit näyttää mainoksiasi esimerkiksi käyttäjien työkokemuksen, tittelin, yrityksen koon tai toimialan perusteella. Näitä kohdennusvaihtoehtoja yhdistelemällä voit löytää juuri haluamasi kohderyhmän. Esimerkiksi tietyn toimialan päättäjien tavoittaminen onnistuu helposti. Lisäksi edellä mainittujen vaihtoehtojen lisäksi voit kohdentaa mainontaa yrityksen omille asiakaslistoille sekä verkkosivuilla aikaisemmin vierailleille kävijöille.

Kun etsit uusia osaajia organisaatioosi, LinkedIn on erinomainen valinta myös rekrytointimainontaan. Kohdennusvaihtoehtojen avulla voit tarkasti määritellä, kenet haluat tavoittaa – esimerkiksi toimialan ja työnimikkeen perusteella.

Erityisenä etuna muihin kanaviin verrattuna on se, että LinkedInissä mainontaa voidaan suunnata suoraan työpaikkoja etsiville. Tällöin mainokset kohdistuvat juuri niille, jotka ovat hakemassa aktiivisesti uutta työmahdollisuutta.

LinkedInin käyttäjätilastot. Käyttäjiä Suomessa: 1700000. Sukupuolijakauma: miehet 45 %, naiset 55 %.

Millaisia LinkedIn-mainokset ovat?

LinkedInillä, kuten muillakin sosiaalisen median palveluilla, on useita erilaisia mainosmuotoja.

  • Sponsoroitu sisältö: Sponsoroitu sisältö toimii samalla periaatteella kuin esimerkiksi Facebook-mainokset. Sisältö näyttää tavalliselta postaukselta, mutta se sisältää maininnan maksullisuudesta. Tähän kategoriaan kuuluvat yleisimmät mainostyypit, kuten kuvat, videot ja karusellimainokset.
  • Liidilomake: Liidilomake-mainosten avulla voidaan kerätä suoraan potentiaalisten asiakkaiden yhteystietoja esimerkiksi tapahtumaan ilmoittautumista tai tiedoston lataamista varten. Tämä on uniikki mainosmuoto, joka toimii erityisen hyvin B2B-mainonnassa.
  • Dynaamiset mainokset: LinkedInin työpöytäversion oikeaan reunaan sijoitetut mainokset ohjaavat käyttäjiä seuraamaan LinkedIn-sivuasi, tutustumaan tuotteeseesi tai palveluusi, ja vierailemaan verkkosivustollasi. Mainokset voivat koostua pelkästä logosta ja LinkedInin valmiista toimintakehotteesta, tai sisältää itse kirjoitettua lyhyttä tekstisisältöä.

LinkedIn-mainonnan hinta

B2B-kohdennuksista johtuen LinkedIn on kalliimpi vaihtoehto verrattuna muihin sosiaalisen median alustoihin. Hinnoittelu perustuu klikkipohjaiseen huutokauppamalliin, jossa hinta nousee kilpailun kiristyessä. Kuitenkin asianmukaisesti suunniteltuna mainonta voi osoittautua kannattavaksi investoinniksi, sillä tarkasti kohdennetut mainokset mahdollistavat oikeiden potentiaalisten asiakkaiden tavoittamisen. Lisäksi mainosten huomioarvo on keskimäärin korkeampi verrattuna muihin kanaviin, mikä auttaa varmistamaan sisällön pysyvyyden käyttäjien mielissä.

GidiUpin jatkuvan digimarkkinoinnin prosessi

  • Aloitamme huolellisella digimarkkinoinnin strategisella suunnittelulla, joka sisältää muun muassa sisältöjen, kohderyhmien ja tavoitteiden määrittelyn yhdessä asiakkaan kanssa. Suunnittelu on tärkeä vaihe, jossa kaikille osapuolille selvennetään, mitä tehdään, miten ja miksi.
  • Suunnitelmassa määriteltyjen tavoitteiden asettamista varten määrittelemme ja toteutamme mittariston, jonka avulla tuloksia seurataan. Toteutamme tulosten sekä lyhyemmän että pidemmän aikavälin seurannan. Mittaristo ja tavoitteiden seuranta ei välttämättä perustu pelkästään digimarkkinoinnin lukuihin, vaan mukaan voidaan ottaa myös esimerkiksi asiakkaan liiketoiminnan lukuja CRM-järjestelmästä.
  • Suunnittelemme ja toteutamme digimarkkinoinnissa käytettävät luovat sisällöt. Toteutetut sisällöt muokataan mahdollisten asiakkaan kommenttien mukaisesti. Sopimuksesta riippuen materiaalien toteutuksen voi hoitaa myös asiakas itse.
  • Koostamme suunnitelman pohjalta muutokset tai mahdolliset uudet kampanjat valittuihin mainosjärjestelmiin, esimerkiksi Googlen ja Metan alustoille. Kun muutokset ovat valmiina, käynnistetään ne sovittuna ajankohtana.
  • Asiakkuudesta vastaavalle asiantuntijalle on varattu tyypillisesti joka viikko sopimuksen mukainen määrä aikaa ylläpitotoimiin. Nämä toimet sisältävät mainonnan tulosten seuraamisen ja mainonnan optimointiin tähtäävien toimenpiteiden toteutuksen. Rutiinitoimien automatisoinnilla ja prioriteettilistojen avulla otamme kaiken irti sovituista työtunneista. Keskitymme toiminnassamme analysointiin ja laajempiin kehitystoimenpiteisiin.
  • Pidämme vähintään kerran kuukaudessa työpalaverin asiakkaan kanssa, jonka yhteydessä raportoimme digimarkkinoinnin tulokset selkeän ja visuaalisen Looker Studio -raportin kautta. Käymme arvokasta dialogia asiakkaan kanssa ja haastamme häntä kertomaan yrityksen tilanteesta myös liiketoiminnan näkökulmasta. Palaverin yhteydessä käsittelemme myös muut ajankohtaiset asiakkuuteen liittyvät asiat.

Somemainonnan asiakkaitamme

Lähdetäänkö LinkedIniin?

Me GidiUpilla olemme kokeneita LinkedIn-mainonnan asiantuntijoita, ja autamme mielellämme sinuakin onnistuneen mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa. Ota yhteyttä, niin jutellaan lisää yrityksesi tarpeista.

Miten haluat yhteydenoton?