Siirry sisältöön

Analytiikka

Digitaalinen markkinointi nojaa vahvasti tietoon ja datan analysointiin. Kun ymmärrät käyttäjien toimintaa verkossa, sinulla on avaimet kädessäsi digitaalisen markkinoinnin sekä koko liiketoiminnan entistä tehokkaampaan kehittämiseen.

Suosituin analytiikan työkalu on maksuton Google Analytics. Se soveltuu monipuolisesti erilaisten verkkosivustojen, verkkokauppojen ja muiden verkkopohjaisten palveluiden kävijäseurantaan. Yhdessä Google Analyticsin kanssa käytetään Google Tag Manager -työkalua, joka mahdollistaa seurantojen toteutuksen ilman verkkosivuston koodin muokkaamista.

Analytiikka on kokonaisvaltainen ratkaisu

Tehokas analytiikkaratkaisu ei rajoitu pelkkään datan keräämiseen. Se on monipuolinen prosessi, joka kattaa useita vaiheita:

1. Datan kerääminen: Seuraamme tarkasti verkkopalvelun käyttöä ja keräämme arvokasta dataa.

2. Datan käsittely: Valitsemme kerätystä datasta olennaisimman tiedon.

3. Jatkuva seuranta ja analysointi: Tutkimme tietoa jatkuvasti ja teemme siitä merkityksellistä johtopäätöksiä.

4. Toimenpiteet: data ohjaa päätöksiämme ja auttaa meitä reagoimaan ja kehittämään toimintaa.

Näin suunnittelemme ja toteutamme analytiikkaratkaisun

Web-analytiikan käytännön toteutus koostuu kolmesta vaiheesta: suunnittelusta, perustamisesta ja jatkuvasta seurannasta.

1. Suunnittelu: Ennen kuin mittaustyökalu otetaan käyttöön, selvitetään liiketoiminnan tarpeet ja määritellään tavoitteet. Kysymykset, kuten mitä mitataan, miksi ja miten, toimivat ohjenuorana.

2. Perustaminen: Asennamme Google Analytics ja Tag Manager -tilit huolellisesti. Tarkistamme myös, että verkkopalvelun tekninen toteutus mahdollistaa tietojen keräämisen saumattomasti. Tämä vaihe sisältää lisäksi analytiikan seurantapisteiden teknisen toteutuksen.

3. Jatkuva seuranta: Jatkuva seuranta on avainasemassa tavoitteiden saavuttamisessa. Säännöllinen tietojen tarkastelu auttaa tekemään oikeita päätöksiä ja kehittämään verkkopalvelua, digimarkkinointia ja liiketoimintaa. Suosittelemme vähintään kuukausittaista seurantaa.

Tuomme lisäarvoa raportoinnilla

Luomme räätälöityjä visuaalisia raportteja Google Looker Studio -työkalulla. Näiden avulla voit helposti vertailla analytiikan dataa eri ajanjaksoilta. Halutessasi yhdistämme raportteihin myös dataa muista digimarkkinoinnin kanavista, tarjoten sinulle kokonaisvaltaisen kuvan markkinointisi ja verkkosivustosi tuloksista.

Analytiikan asiakkaitamme

Kysy lisää Web-analytiikasta!

Verkkosivuston analytiikka auttaa mittaamaan markkinoinnin tavoitteiden toteutumista. Ota yhteyttä niin jutellaan, millainen analytiikkaratkaisu palvelee parhaiten yritystäsi.

Miten haluat yhteydenoton?