Siirry sisältöön

Sisältö­markkinointi

Sisältömarkkinoinnissa luodaan ja jaetaan kohderyhmälle merkityksellistä, kiinnostavaa sekä hyödyllistä sisältöä. Tämä sisältö ei tyrkytä tuotetta tai palvelua, vaan tarjoaa kohderyhmälle lisäarvoa muuta kautta.

Yksittäinen internetin käyttäjä näkee päivän aikana valtavan määrän sisältöä, josta jokainen kilpailee käyttäjän jakamattomasta huomiosta. Jotta käyttäjä päätyy tutustumaan juuri sinun sisältöösi, on tärkeää, että sisältö on mielenkiintoinen ja tarjoaa hyötyä käyttäjälle. Vaikka sisältömarkkinointi eroaa mainonnasta, se on olennainen osa tavoitteellista markkinointiviestintää. Auttaessaan potentiaalisia asiakkaita ratkaisemaan ongelmia, yritys samalla kasvattaa tunnettuuttaan ja vahvistaa positiivisia mielikuvia. Laadukas sisältömarkkinointi ohjaa kohderyhmän ostokäyttäytymistä.

Sisältömarkkinointi lähtee sisällöntuotannosta

Meillä on useita malleja sisällöntuotannon toteutukseen, jotka joustavat hyvin asiakkaan tilanteen ja tarpeiden mukaan. Voimme tuottaa sisällön täysin valmiiksi avaimet käteen periaatteella, tai työstää sisältöä yhdessä asiakkaan kanssa esimerkiksi haastattelujen pohjalta. Mikäli yrityksestänne liikenee käsiä tuotantoon, voimme myös viimeistellä sisällön tuottamanne raakasisällön pohjalta.

Tarjoamme myös konsultaatiota tilanteisiin, jossa yritykseltänne löytyy osaava sisällöntuottaja. Näissä konsultaatiossa käymme esimerkiksi läpi toimivan sisällön perusteet, ja suunnittelemme yhdessä sisällöntuotannon vuosikellon. Suunnitelmallisuus ja säännöllisyys ovat toimivan sisältömarkkinoinnin A ja O, ja näiden hallintaan vuosikello on tehokas ratkaisu.

Tunnemme sisältömarkkinoinnin kanavat

Yleisesti ottaen sisältömarkkinoinnin strategioita toteutetaan digitaalisissa kanavissa, joissa voidaan monipuolisesti hyödyntää erilaisia sisältömuotoja. Sisältöä voidaan tuottaa suoraan haluttuun kanavaan, kuten valitulle sosiaalisen median alustalle, mutta myös verkkosivustolle. Sivustolle tuotettua sisältöä voidaan tehokkaasti hyödyntää esimerkiksi uutiskirjeissä ja jakaa sosiaalisen median julkaisuissa. Sisältöä saadaan levitettyä vielä laajemmalle yleisölle maksetun digimainonnan avulla.

Sisältömarkkinointi vaikuttaa myös positiivisesti sivuston hakukonelöydettävyyteen. Suurin osa ihmisistä etsii tuotteita ja palveluita hakukoneiden avulla. Ja suurin osa näistä ihmisistä tyytyy selaamaan ainoastaan ensimmäisen hakutulossivun. Tästä syystä on tärkeää, että yrityksesi verkkosivusto löytyy mahdollisimman ylhäältä hakutuloksista. Sisältöä suunniteltaessa on siis hyvä ottaa huomioon hakukysyntä, ja tuottaa sisältöä aiheesta, jolle on paljon hakuja. Tämän hakukysynnän selvityksen apuna toimii hakusanakartoitus, jonka voi toteuttaa esimerkiksi Googlen mainosjärjestelmän Keyword Plannerilla tai kolmannen osapuolen avainsanatyökalulla, kuten SEMRushilla. Relevantin sisällön tuottaminen sivustolle auttaa yritystäsi löytymään valitsemillasi avainsanoilla, ja parantaa näin yrityksesi näkyvyyttä.

Asiakkaitamme

Sisältöä sinullekin?

Tarjoamme monipuoliset sisältömarkkinoinnin ratkaisut yhdessä sisaryrityksemme Ida Framin kanssa. Ota yhteyttä, niin voimme keskustella yrityksellesi parhaiten sopivista sisältömarkkinoinnin ratkaisuista.

Miten haluat yhteydenoton?